Amikor először beszámoltunk róla, éppen a behajózásra várt, hogy az Arab-félszigetre szállítsák. Akkor azt hittük, napokon belül bemutatkozik a világnak a katonai járműből luxusterepjáróvá avanzsált modell. Tévedtünk: a Mercedes átugrotta a Genfi Autószalont, és csak most, március idusán tette közzé a G 63 AMG 6×6-ra vonatkozó, szegényes, ám annál izgalmasabb első információkat.
Az AMG kitétel mindent elmond az autóról: a takarékos és praktikus dízel helyett beépített, nyolchengeres benzines turbómotor (544 LE, 760 Nm) felbecsülhetetlen mértékű mozgási energiával ruházza fel a szürreális járművet: a másfél autóra elegendő hajtáslánc következtében ennek a G-osztálynak az össztömege meghaladja a 3,8 tonnát, azaz személygépkocsi-jogosítvánnyal nem is vezethető.Aki viszont beleülhet az 5,87 méter hosszú, közel 2,30 magas járműbe, nem evilági élményben lesz része.
A hatkerékhajtás és a felező magától értetődő, a különösen nagy szabad hasmagasságot lehetővé tevő
Az irdatlan, 37 colos abroncsokban menet közben változtatható a légnyomás, ami nem csak defekt esetén hasznos: homokos vagy havas területet a fülkéből engedheti le az abroncsokat a vezető, majd szilárd talajra érve újra felfújhatja azokat.
Elöl a G-osztály páncélozott (tehát dögnehéz) változatából átvett, megerősített rugókat alkalmazták, a középső tengely különösen kemény, a leghátsó viszont lágyabb rugókat kapott. a lengéscsillapítók állíthatók.Amilyen strapabíró a technika, olyan kényeztető a környezet.
Bár ezúttal az utastérről csak alapvető információkat közöltek (négy különálló, klimatizált ülés, Alcantara tetőborítás), az opciók sora borítékolhatóan végtelen. A Dubajba szállított bemutató példány platóját például bambusszal burkolták, de ez is csak egy ötlet a sok közül.
Hogy lesznek-e további variációk, az kizárólag a piacon múlik: megfelelő fogadtatás esetén a Mercedes készen áll arra, hogy kis szériában elkezdje gyártani lenyűgöző szörnyszülöttjét.