Új értelmet ad a ‘tüzes kupé’ fogalmának a Chrysler-csoport legújabb visszahívása: mintegy 2500 darab, tavaly decemberben, illetve idén januárban gyártott Challenger modellbe rövidzárlatra hajlamos kábeleket építettek be.
Ezeket szeretnék villámgyorsan átvizsgálni, és addig is azt látják a legjobbnak, ha tulajdonosaik egyáltalán nem indítják be az autót – sőt, minél messzebb parkolnak bármilyen épülettől.
A visszahívásokat ritkán szokták ilyen radikális, ijesztően komoly tónusban megfogalmazni, de becsületükre legyen mondva, igazuk van: eddig hét autó gyulladt ki, és bár személyi sérülés nem történt, soha nem lehet tudni.Az nem világos, hogy az életveszélyes autókat hogy fogják eljuttatni a márkaszervizekbe, de ezek után nyilván nem kérik meg a tulajdonosokat, hogy vigyék be saját maguk.
A hiba kizárólag a Challenger 3.6 V6-os verzióit érinti, és hátterükben a emberi jó szándék áll. A gyártóüzembe hibás specifikáció szerint érkezett meg egy adag alkatrész, és hogy ne álljon le a termelés, a mérnökök saját maguk megoldották a problémát – na ettől a megoldástól keletkezett a tűzveszély.