Minél kisebb tömeg, minél nagyobb teljesítmény: ezt a csalhatatlan receptet követi Aljosa Tushek szlovén autóversenyző cége, a Tushek.
Első autójuk, a több éves vajúdás után tavaly végre piacra bocsátott Renovatio T500 szupersportkocsikhoz mérten papíron nem hangzott különösebben félelmetesnek, ám szerény 450 lóerejéhez és 428 Nm nyomatékához 1090 kg saját tömeg társult, így a tetszetős kupé 3,7 másodperc alatt ugrott százra, végsebessége pedig elméletileg meghaladta a 310 km/órát.
A cég régóta ígéri, hogy a 300 eurós (90 millió forint) T500 mellé csatasorba állít egy könnyebb, erősebb gépet is. A név is ismert volt már, a Forego T700 egyéb adatai azonban nem.
Mostanra viszont ezekre is fény derült: az RS4 4.2 V8-as blokkja új helyén 700 lóerő fölött teljesít, miközben a tömeget majdnem egy mázsával csökkentették tovább.
A legnagyobbak mintájára szénszálas monocoque váz köré épülő, titánium elemeket is felhasználó Forego nem marad egyedül. Ahogy a Renovatio T500-ból, ebből is készül versenyváltozat; gyártójuk már most mindkettőre vesz fel megrendelést.