Unokatestvérét ölte meg a hibázó versenyző 1

Egy 68 éves férfit, valamint saját 14 éves unokatestvérét gázolta halálra az a 17 éves autóversenyző, aki az edzésen egy kanyart kiegyenesítve nyílegyenesen berohant a boxba.

Egy 68 éves férfit, valamint saját 14 éves unokatestvérét gázolta halálra az a 17 éves autóversenyző, aki az edzésen egy kanyart kiegyenesítve nyílegyenesen berohant a boxba.

Egy ősrégi autóversenyző dinasztia negyedik generációs tagja volt az a pilóta, aki szombaton kora este, egy kaliforniai Sprint Car verseny bemelegítő edzésén egyelőre tisztázatlan okokból lassítás nélkül, nyílegyenesen halad tovább a kilencven fokos fordulóban, nekiment egy golfkocsinak, majd a tömegbe rohant.

A pilóta, a 17 éves Chase Johnson sértetlenül megúszta a balesetet. Útjába került viszont két ember: a 68 éves Dale Wondergem Jr. és a 14 éves Marcus Johnson. Előbbi, az esti versenyre benevezett egyik versenyautó tulajdonosa, a helyszínen életét vesztette. Marcus Johnson kórházba szállítás után halt meg; a pilóta unokatestvére volt.

Az alábbi videó Chase Johnson (24) tavalyi bajnoki győzelmét örökíti meg.

Szemtanúk állítása szerint a versenyautó a derékszögű kanyarnál nem lassított, első kereke nem fordult el; a jármű kb. 150 km/óra sebességgel csapódott be a boxutcába. Vélhetően műszaki hiba okozta az esetet.

A verseny, amelyet végül töröltek, az idei Sprint Car széria első futama lett volna. A pályának nincs szerencséje a versenyekkel: 2010-ben, amikor először rendeztek itt kamionversenyt, szintén halálos baleset történt; akkor egy pilóta vesztette életét.

A Sprint Car az autókrossz és a salakmotor ötvözésének tekinthető műfaj. Ovális vagy kerek salak-, esetleg aszfaltpályán rendezik meg. A versenyautók vicces külsejük ellenére félelmetes szerkezetek, 5,9-6,7 literes motorjuk 750-900 lóerős, végsebességük elérheti a 230 km/órát. A műfajt általánosan a Nascar előszobájának tekintik.

&

Komikusan gigantikus légterelőjük jelentős leszorítóerőt termel; aszimmetrikus függőleges síkjuk a kötött irányú kanyarodás során nyújt segítséget. Ennek köszönhetően a „csupasz” autóknál mindennapos, félelmetes bukások általában elmaradnak, de azért a szárnyas autók is tudnak nagyot esni.