Nagykör, kiskör, központi kiállító épület: tokkal-vonóval mindent vihet, akivel a világ egyik leghíresebb versenypályájának csődbiztosai meg tudnak egyezni.

Kilencezer forint egy kör - óradíjnak rossz, de élménynek megfizethetetlen. Ha menteni is kell, az már húzósabb...
Nem véletlenül hívják Zöld Pokolnak. Sok a bukás, de ettől csak vonzóbb a pálya

Nem véletlenül hívják Zöld Pokolnak. Sok a bukás, de ettől csak vonzóbb a pálya

Nem véletlenül hívják Zöld Pokolnak. Sok a bukás, de ettől csak vonzóbb a pálya


A világ legjobb üzletének tűnhet megszerezni a Nürburgringet, de ne feledjük: oka van annak, hogy eladják. Az utóbbi időben ugyanis egyre kevesebb bevételt hozott a pálya. Ez az alapvetően régi konstrukciónak éppúgy betudható, mint a szokatlanul hosszú pályának – mindkét tényező nagyságrendekkel növeli meg a karbantartási igényt egy hagyományos körpályához képest.

Ráadásul a Nürburgring eddigi (állami) vezetése nem kifejezetten profitorientált szemléletet gyakorolt – örök hála ezért nekik! A pályára felengedett privát sofőrök és a kis költségvetésű, kezdőket istápoló bajnokságok kevés pénzt hoztak (még ha egy pályahétvégén tetemes összegeket fizettek is be az amatőrök a kasszába), viszont az átlagosnál jobban pusztították az infrastruktúrát.

A helyi vállalkozók és támogatók azonban aggódnak: félnek, hogy az új vezetés nem a régi szellemben, hanem a magasabb profitot követve fogja irányítani a pályát, és ez nem csak a Nürburgring ázsiójának, hanem a környék vállalkozásainak (éttermeknek, szállodáknak) is a végét jelentheti.

Jens Lieser csődbiztos megerősítette, hogy a kezdeti ötvenről mostanra öt-tíz komoly érdeklődőre szűkült a potenciális partnerek köre. A vételár nagyságrendileg 125 millió euró, azaz hozzávetőlegesen 37,5 milliárd forint.

A Nürburgring

Kilencezer forint egy kör - óradíjnak rossz, de élménynek megfizethetetlen. Ha menteni is kell, az már húzósabb...

Kilencezer forint egy kör – óradíjnak rossz, de élménynek megfizethetetlen. Ha menteni is kell, az már húzósabb…

Kilencezer forint egy kör – óradíjnak rossz, de élménynek megfizethetetlen. Ha menteni is kell, az már húzósabb…


A pályakomplexumot eredetileg 1927-ben adták át. Az eredetileg 28,8 kilométeres kört 1984-ben átépítették. Maga a Nürburgring egy egy 5148 méter hosszú körpálya, amelyen motorkerékpár-versenyeket, 24 órás hosszú távú futamokat, valamint túraautó- és Forma 1-es versenyeket rendeznek. Legendává mégsem ez, hanem a 24 kilométeres Nordschleife tette a létesítményt. A Zöld Pokolként ismert pálya erdős környezetéről, valamint rendkívül technikás vonalvezetéséről kapta a nevét. A sportautók gyártói körében nem hivatalos mércének számít a Nordschleife, hatalmas presztízsharc folyik az itt mért köridőkért.