El tudsz képzelni egy hosszában kettévágott Smartot? Ha megvan, már kész is a Colibri, a német Innovative Mobility Automobile GmbH újdonsága.

Az apró jármű egyszemélyes, viszont két ajtaja van, így is csupán 1,18 méter széles – hattal keskenyebb a szintén együléses, szintén elektromos, de jó negyven centivel rövidebb Renault Twizy-nél.

Ennyi a csomagtartó - a mindennapi bevásárlásra pont elég

Sajátos arányok az utastérben

Sajátos arányok az utastérben

A plusz hosszúságot egyrészt a törésbiztonság szempontjából fontos szerkezetek, másrészt az ergonómia indokolják: a fixen beépített ülés helyett a kormány és a pedálsor távolsága állítható, méghozzá széles határokon belül.
A Colibri műszerfalát egy táblagép helyettesíti, a vezető okostelefonnal indíthatja a járművet és vezérelheti a funkciókat, akár a távolból is.

A Colibri műszerfalát egy táblagép helyettesíti, a vezető okostelefonnal indíthatja a járművet és vezérelheti a funkciókat, akár a távolból is.

A Colibri műszerfalát egy táblagép helyettesíti, a vezető okostelefonnal indíthatja a járművet és vezérelheti a funkciókat, akár a távolból is.


A beszállást emelőmechanizmus segíti, hátra pedig csomagtartó is került, amiben pont elfér két ásványvizes rekesz.

A kis autót két darab 24 kW (32 LE) csúcsteljesítményű villanymotor mozgatja, mégpedig fürgén: százra 9,9 másodperc alatt ugrik az autó, a hatótávolság pedig 110 kilométer. Utóbbira a Renault is képes, ám a francia jószág gyengébb és lassabb német ellenfelénél.

Fejlesztői 10 ezer euró alatti árban gondolkodnak, amiben nincs benne az akkubérlet – a Renault 7000-8600 eurós ára (2,15-2,65 millió Ft) ellenében ez érezhető plusz költséget jelent.