Tömeges leépítések lehetnek a következő néhány évben a nyugat-európai autóipari beszállító cégeknél a Roland Berger felmérése szerint.
A nemzetközi tanácsadó cég elemzői úgy látják, hogy a következő négy-öt évben 75 ezer munkahely szűnhet meg Nyugat-Európában; hangsúlyozottan ott, mert Kelet-Európában még feljövőben van az ágazat. Rámutattak: sok vállalat termelését egyre inkább Ázsiába, illetve Kelet-Európába helyezi át.
Ezt a folyamatot mutatja Kecskeméten felépült Mercedes gyár, illetve a győri Audi üzem teljes autógyárrá való bővítése, de hallani a BMW Kelet-Európát érintő terveiről is.
A Roland Berger arra számít, hogy Nyugat-Európában tovább fog csökkenni az autógyártás: 2016-ban 13 millió darabra a 2007. évi 16 millióról.
Egy múlt heti hír szerint a Ford 750 millió dollárt (177 milliárd forint) fizet ki a dolgozóknak, miután jövőre bezárja gyárát Belgiumban és elküld nagyjából négyezer munkást. Úgy tűnik ez is megéri, hogy nem kellejen fenntartani az üzemet a csökkenő kereslet mellett.
Mint korábbi cikkünkben beszámoltunk róla a gyártási költségek tekintetében továbbra is a világ és Európa egyik legversenyképesebb autóipari piaca a magyar, az iparági szereplők szerint. A kontinensen hazánk a harmadik helyen szerepel a listán, amelynek első helyén Csehország, második helyén Szlovákia áll – mutat rá az Ernst & Young Európai Autóipari Felmérése. Ez is alátámasztja a várakozást, hogy Magyarországon jöhetnek létre újabb munkahelyek a beszállítóknál.
Forrás: MTI