Nyitóképünkről messziről ordít, hogy nem több photoshopos grafikánál. Hogy mégis foglalkozunk vele, annak nagyon egyszerű oka van: a brit Merdad ugyanis nem a levegőbe beszél. Ugyanez a társaság néhány éve háromajtós kupét épített a Porsche Cayenne-ből, és az annyira gonoszul harmonikus lett, hogy nem látjuk okát kételkedni abban, hogy meg fogják csinálni a háromajtós Range-et is.
Erre az átépítésre amúgy akár a gyár is odafigyelhetne: utoljára az 1996-ban lezárt első generáció kínált háromajtós karosszériát, amely éppen ezért komoly érzelmi kötődést jelent sokak számára. A rajongóknak eladható darabszámok persze nyilván nem indokolják a pluszköltségeket, a Merdad által elkészítendő Range-kupé ugyanakkor nagyon is vonzó jelenség.
Persze ehhez nyilván a futómű és egyéb komponensek átfogó átalakítása is kellett. A változások a hosszabb első oldalajtók mellett 92 mm-rel szélesebb karosszériát, kerékív-toldatokat, új motorházfedelet, szénszálas műanyagból készült, diffúzorral megbolondított hátsó lökhárítót és tetőspoilert tartalmaz.
Utóbbiaknak semmi keresnivalójuk egy terepjárón, de a Highland GTC nem is az. A légrugózásnak új vezérlést programozva 40 mm-rel leültetik az autót, a motorokat pedig egészen szélsőséges darabokra cserélik: a leggyengébbik is 517 lóerőre képes, a csúcsverzió 710 lóereje kimondva is félelmetes.
Nem hétköznapi autókhoz persze nem tartozhatnak átlagos árcédulák. Egy háromajtós Range Rover legalább 163 ezer euróba (50 millió forint) kerül, míg a négy versenyüléssel felszerelt csúcskivitel ára 377 ezer euró (115 millió forint). A módosítások egyébként ajtótlanítás nélkül, azaz ötajtós kivitelben is megrendelhetők.