2,64 méteres tengelytávjával és 4,46 méteres hosszával egyértelműen az alsó középkategória sztárja kíván lenni a vadonatúj A3 limuzin, a győri Audi üzem legújabb büszkesége.
Az autó nem csupán a C-oszlop mögött folytatódó lépcsőben különbözik a ferdehátú alapváltozattól: 1,1 centiméterrel szélesebb, ugyanakkor 9 mm-rel alacsonyabb, mint az ötajtós Sportback. Emellett átrajzolták a hűtőmaszkot, a lökhárítókat, a tömegcsökkentés érdekében alumíniumból készült gépházfedelet és a légbeömlő nyílásokat.
Az A3 szedán bevezetéskori motorkínálata részben eltér a ferdehátúakétól. Hiányoznak a kis motorok: a belépőszinten az 1.4 TSI 140 lóerős (A3 Sportback: 122 LE) erőforrása dolgozik. A motor 4,7 litert fogyaszt százon, 8,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 217 km/óra.
A másik két motor megegyezik a három- és ötajtóséval: a 2.0 TDI 150 lóerőt és 320 Nm-t bocsát a vezető rendelkezésére, az autó 8,7 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége 220 km/óra, átlagfogyasztása 4,1 l/100 km. A trió legsportosabb tagja a 180 lóerős 1,8 TFSI: 7,3 másodperces gyorsulás, 5,6 literes átlagfogyasztás, 235 km/óra végsebesség jellemzi.
A modell futóműve értelemszerűen megegyezik a ferdehátúéval: a messze előre kitolt első MacPherson rugótag , a hátsó négylengőkaros konstrukció, az elektromechanikus szervokormány ismerős, bevált elrendezés.
Ugyanez igaz a belső tér kialakítására: az A1 inspirálta műszerfal éke a nagyméretű multifunkciós kijelző; ehhez kapcsolódóan rendelhető merevlemezes navigáció, Bang & Olufsen hifi, LED-megvilágítású mélyhangszórók, kézírásos adatbevitelre alkalmas kezelőfelület, térdlégzsák, 100 Mbit/s sebességű adatátviteli opció az internetezéshez, parkolóhely-információs szolgáltatás, veszélyhelyzetet megjósló és automatikusan fékezést kezdeményező Pres Sense rendszer, valamint kétféle sportülés és vágott aljú sportkormány – ezek csak szemelvények a hosszú listáról.
Fontos különbség a ferdehátúval szemben az automatikusan felbillenő csomagtérfedél alatt feltáruló, 425 literes üreg, amely az üléstámlák előre döntésével, illetve a síalagúttal bővíthető.
Az A3 limuzin, amely az 1,4-es motorral Néemtországban mintegy 7 százalékkal kerül többe, mint az azonosan motorizált (ám 18 lóerővel gyengébb) ötajtós kivitel, a nyár vége felé lép a piacra; néhány hónap késéssel követi majd a szintén most leleplezett S3.
Utóbbi a ferdehátún megismert paraméterekkel büszkélkedhet. Kettős közvetlen befecskendezés, hengerfejbe integrált leömlő, különlegesen jó hatásfokú hőgazdálkodás és egyéb nyalánkságok segítik a kétliteres motort abban, hogy 300 lóerőt és 380 Nm nyomatékot adjon le.
Az autó 4,9 másodperc alatt gyorsul százra, végsebességét 250 km/órában korlátozták, a 7,0 literes átlagfogyasztás a fenti értékekkel vagylagosan értendő. A 25 mm-rel ültetett S3 természetesen quattro hajtást kap, a kormány áttétele az elfordítás szögétől függően változik; opcióként adaptív felfüggesztés rendelhető az autóhoz.
Az A3 limuzin mérföldkő a győri Audi történetében: ennek a modellnek a kedvéért fejlesztették a korábbi motorgyárból és összeszerelő üzemből komplett autógyárrá a nyugat-magyarországi létesítményt. Az A3 limuzin egyik legfontosabb vetélytársa, a Mercedes CLA egyébként szintén Magyarországon, Kecskeméten készül.