Aprólékos és költséges módosítások nyomán született meg az XK széria legerősebb képviselője, az XKR-S alapjaira épülő GT verzió. 

Utcai versenyautó a Jaguartól 1
Nem optikai a tuning. Kizárólag fehér színben kapható az XKR-S GT

Nem optikai a tuning. Kizárólag fehér színben kapható az XKR-S GT

A Jaguar R autók negyedszázados történetében nem gyártottak még ilyen csekély példányszámú modellt: csupán harminc darabot készít belőle a cég ETO (Engineered to Order, azaz megrendelésre fejlesztő) részlege. 
A fejlesztés során fontos szempont volt, hogy az utcai alkalmasságot még éppen megőrizve minél ütőképesebb pályaautót hozzanak létre. Ez elsősorban a futómű cizellálásában nyilvánult meg: vadonatúj segédvázkeretet, lengőkarokat, kerékcsapágyakat és perselyeket alkalmaztak, ezekhez mind az F-type megoldásaiból merítettek ihletet. 
Utcai versenyautó a Jaguartól 42
Konkrétan az F-type-ból származik a kormánymű, ami az 52 mm-rel nagyobb első nyomtávval együtt különösen precíz, közvetlen irányíthatóságot eredményez. 
A lengéscsillapítók és a rugók is újak. Utóbbiakat megduplázták, előbbiek nem csak állíthatók, de a szabad hasmagasság szabályozását is lehetővé teszik. Elöl 68, hátul 25 százalékkal feszesebbek a rugók, mint az eleve sportos XKR-S modellen, a lengéscsillapítás nem a komfortra, hanem a tapadásra és az irányíthatóságra fókuszál. 
Szénszálas aerodinamikai kiegészítők és könnyítések mindenütt

Szénszálas aerodinamikai kiegészítők és könnyítések mindenütt

Ugyancsak áthangolták az ESP-t, a fékekkel viszont nem bajlódtak: eldobták az egészet, és helyette kerámia tárcsákat szereltek be. A kompresszoros nyolchengeres motor teljesítményén nem változtattak: 550 lóerő és 680 Nm bőségesnek ítéltetett ahhoz, hogy az autó ütőképes legyen. 4,2 helyett 3,9 másodperc alatt gyorsul százra, a száguldásnak 300-nál elektronika vet gátat – pont, mint az alapmodellnél.