A Japánban idén piacra lépő új Honda Fit (jazz) kapja meg elsőként a Honda új fejlesztésű City-Brake Active (városi aktív fékrendszer) berendezését.
A Japánban idén piacra lépő új Honda Fit (jazz) kapja meg elsőként a Honda új fejlesztésű City-Brake Active (városi aktív fékrendszer) berendezését.

A Japánban idén piacra lépő új Honda Fit (jazz) kapja meg elsőként a Honda új fejlesztésű City-Brake Active (városi aktív fékrendszer) berendezését.

A Japánban idén piacra lépő új Honda Fit (jazz) kapja meg elsőként a Honda új fejlesztésű City-Brake Active (városi aktív fékrendszer) berendezését.


A rendszer mintegy 30 km/óra sebességig aktív, és nem csak figyelmezteti a vezetőt, ha a szélvédő felső szélén elhelyezett lézeres radar szerint túlságosan közel az autó valamely akadályhoz, de a fékek automatikus működtetésére is képes. 


Eddig egy ismert alkalmazáscsokor megkésett bevezetésének hangzik csupán a Honda frissen bejelentett technológiája, hiszen több autógyár is kínál már ehhez hasonló rendszert. 


Új ellenben a rendszer másik funkciója: amennyiben 0-10 km/óra között (azaz akár álló helyzetből) a vezető úgy lép a gázpedálra, hogy négyméteres körzetében akadály található (tehát pl. a fékpedál helyett a gázra lép), a rendszer figyelmezteti az ütközés veszélyére, és szükség esetén korlátozza a motor teljesítményét. 


A rendszer európai bevezetéséről nincsenek hírek.