Ford és Octavia kell a magyarnak 1
Nem mondhatni, hogy márciusban dübörgött volna az autópiac, de a flottás értékesítések bővülése miatt összejött egy hatszázalékos plusz tavaly márciushoz képest. A JATO Dynamics autóipari piackutató szerint összesen 5085 új autót adtak át (Datahouse: 5066 darab), ezzel az első negyedévet 12 635 autóval zárta a piac. Márciusban 824 kis-haszonjármű talált gazdára (Datahouse: 820 darab), az első három hónap mérlege 2267 darab ebben a kategóriában.

Ugyan a március bővülést hozott, de az első negyedév alapján továbbra is tízszázalékos mínuszban van a piac. Márciusban a legsikeresebb autómárka (személyautó és összes haszongépjármű) a Ford volt 684-es darabszámmal, az első negyedévet szintén nyerte 1653 darabos forgalommal. Ezzel a hazai piac 11 százaléka volt a Fordé.

A legsikeresebb modell a Škoda Octavia volt márciusban (266 darab), éves szinten is vezet 669 darabos eladással. A magyar gépjárműpiac céges és magáneladások tekintetében továbbra sem mutat számottevő változást: a forgalomba helyezések többsége, 73 százaléka céges, míg a magáneladások a piac 27 százalékát teszik csak ki. A Fiat márciusi értékesítéseiben például a céges vevők aránya 95 százalékos volt.

A 2013-as év hátralévő kilenc hónapja nem kecsegtet nagy reményekkel, a 2008-ig tartó hiteldömping során eladósodott vevők ugyanis még sokáig nem várhatók vissza a szalonokba, és a céges beszerzésekben sem várható nagy ugrás.