Hogy lelőjük a poént: a vevői elégedettséget ezres skálán jelölve a luxusautók vásárlói defektmentes abroncs esetén 728, hagyományos abronccsal szerelt autók esetén 739 pontot értek el. Még markánsabb a különlegesség a sportautók vásárlóinak körében: itt 665:732 arányban maradnak alul a defekttűrő konstrukciók. 

A J.D. Power felmérése szerint a problémák első számú oka, hogy az új szerkezetű abroncsok sokkal sűrűben szorulnak cserére, mint a klasszikusok. 

A megkérdezett vásárlók 31 százalékának kellett már sérülés miatt cserélni defektmentes abroncsot, az átlagos futásteljesítmény 26 ezer km, míg a hagyományos abroncsoknál ezek az arányok 19%, illetve 36 ezer kilométer. 

A kedvezőtlen statisztika a technológiának tudható be: a defekttűrő abroncsok nem javíthatók, és gyártóik általában párban javasolják a cseréjüket. 

Mindez az ajánlásokon is megmutatkozik: pontosan fele annyian (14, illetve 28%) ajánlották az autójukra gyárilag szerelt abroncstípust barátainknak, ha defektmentes termékről volt szó. 

Jó hír is akadt viszont a felmérésen: a vásárlók egyre kevesebb problémáról számolnak be a gyári szerelésű abroncsokkal kapcsolatban.