Ha nincs kampány, az autósokat kevésbé érdekli az olcsóbb kötelező. Míg az elmúlt év végén 11 700 forint volt az átlagos díj, addig az első negyedévben ez 19 800 forintra ment fel, és ami külön érdekes, hogy a 69 százalékkal magasabb átlagos díjszint ellenére az erre jogosult autósoknak mindössze 12 százaléka élt a biztosításváltás lehetőségével. A Netrisk online biztosítási alkusz közleménye szerint ugyanez az arány a legutóbbi kampány időszakában 28 százalék volt.

Az emelkedés nem kizárólag a biztosítók időközben végrehajtott tarifaemelésének következménye. Az egyik ok az, hogy évközi időszakban jóval nagyobb azok aránya, akik új belépőként, vagy egy további autó megvásárlásakor A0 kategóriában kötnek kötelező biztosítást. Másrészt kampányon kívül látványosan csökken az autósok figyelme a váltás, és az azzal járó megtakarítás lehetősége iránt.
 
Év közben ugyanazok a szabályok érvényesek, mint a kampányban: aki váltani akar, annak a meglévő szerződése felmondását a biztosítási évforduló előtt legkésőbb 30 nappal el kell juttatnia a biztosítójához, ellenkező esetben meglévő biztosítása automatikusan egy évvel meghosszabbodik. A határidő ugyanakkor minden esetben más és más, és nem figyelmeztetnek rá hirdetések, mint a kampányban. Ez is egy oka a csekély, mindössze 12 százalékos évközi váltási aránynak. Ezért érdemes ezt a folyamatot is az alkuszra bízni, sok közvetítőcég rendszere automatikus évforduló-emlékeztető szolgáltatást is tartalmaz.

A kiegészítő biztosítást választók körében a két legnépszerűbb termék év közben is a defekt- és kátyúbiztosítás, illetve a minicasco: előbbit 35, utóbbit 26 százalékuk vásárolja. Aki az első negyedévben valamilyen kiegészítő biztosítást vásárolt, erre a célra átlagosan 3500 forint éves díjat költött.