A tavaly nyáron bemutatott Lada XRay („röntgen”) formatanulmány modern, dinamikus vonalai köszönnek vissza azokról a rajzokról, amelyek, bármilyen furcsa is, a togliatti üzem emblémájával felvértezett Dacia Sanderót ábrázolják.

Még meglepőbb, hogy állítólag nem spekulációról, hanem gyári vázlatokról van szó. Állítólag így néz majd ki az új Lada.
Daciával nyit Európára a Lada 1
Daciával nyit Európára a Lada 9
Bármilyen népszerű is a hatalmas belföldi piacon a Lada, a márka valós nyugat-európai jelenlétének hiánya fájó tüske az AvtoVAZ oldalában. Ezen tavaly ilyenkor még a Kalina kisautó alapjaira épülő, lépcsőshátú Grantával reméltek változtatni, aztán nyilván rájöttek, hogy vadonatúj konstrukcióra lesz szükség. 
A jelek szerint ebben is a Renault-Nissan szövetséggel tavaly év végére tető alá hozott együttműködési megállapodásra támaszkodnának: miután az előző generációs Logan MCV továbbgyártását (Lada Largus néven) biztosították maguknak, most a Sandero gyártósorain termelnék meg az exportképes új modellt.
Daciával nyit Európára a Lada 10
A képek alapján az új generációs modellről lehet szó, bár a logika azt diktálná, hogy a levetett technológiát fogják használni. Műszaki változtatásokra a C-oszlopba vágott oldalablaktól eltekintve nem számítunk,a vizuális módosítások viszont kifejezetten tetszetősek, az X-alakú orrkiképzés és a hátsó szélvédőt körbefogó, markáns lámpatestek tényleg elhitetik az emberrel, hogy visszatér az élet a Ladába.
A hírek szerint 2014-ben indulhat a modellek forgalmazása, talán BM és B-Cross néven.
A konkrét exportpiacokról, illetve a tervezett árról nincs szó, a Granta tavaly ilyenkor beharangozott 310 ezer rubeles (2 290 000 Ft) vételára végső soron akár tartható is lehet.