|
A kaliforniai fogyasztóvédelmi törvények megsértésével vádolták, és alkalmanként 2500 dollár (570 000 Ft) megfizetésére kötelezték volna a Toyota Motor Corporation-t abban a csoportos perben, amelyet Orange megye kerületi ügyésze indított a véleménye szerint megtévesztő üzleti magatartást folytató autógyártó ellen.
Az emlékezetes ügyben 2009 és 2010 során mintegy 14 millió gépkocsit hívott vissza a Toyota, mert az ügyfelek több alkalommal arról számoltak be, hogy autójuk önmagától, megállíthatatlanul gyorsítani kezdett. A jelenség számos halálos balesetet és általános közfelháborodást okozott az Egyesült Államokban, ahol a Toyota mellesleg az egyik legnagyobb munkáltató.
A mostani per vádirata szerint a Toyotának tudomása volt a műszaki hibáról. Az autógyártó hajlandó volt peren kívül megegyezni az ügyésszel, ám a mai napig tagadja, hogy tudatosan elhallgatott volna bármilyen tudomására jutott hibajelenséget.
A Toyota korábban már összesen egymilliárd dollár (228 milliárd forint) értékben fizetett kártérítést azon ügyfeleinek, akik szerint az ügy következtében csökkent autójuk használtpiaci értéke.
Egy tavaly hasonló módon lezárt perben tízmillió dollárt (2,3 mrd Ft) fizetett ki egy négy halálos áldozatot követelő baleset után a Toyota.
A most befizetett 16 millió dollár (3,6 milliárd forint) perköltség után fennmaradó részét a fiatalkorú bűnözés visszaszorítását célzó projektekre fordítja az Orange megyei ügyészi hivatal.