„Jelen pillanatban nem tudom elképzelni, hogy valaha dízelmotoros autót gyártanánk. A technológiának anyagi vonatkozásban megvannak az előnyei, de ezek napról napra csökkennek. Nem törekszem arra, hogy az AMG életébe beleférjenek a dízelek” – mondta a motorguru, aki szerint a 360 lóerős 2,0 literes motorjuk termodinamikailag elérte a jelenlegi technológiák határát, a V12-esekben ellenben még több évnyi tartalék van.
„Léteznek ügyfelek, akiket semmi más nem érdekel. Az ő kedvükért most Euro 6-os szintre tisztítottuk a tizenkét hengerest, így jó pár évig velünk maradnak majd. Távlatilag persze nem ezé a jövő…”
Hanem esetleg a hibrideké?
Ola Kallenius szerint a hibrid jó ötlet, de csak akkor jöhet, ha készen áll rá a piac és az akkumulátor-technológia – talán a sportmárka ötvenedik évfordulója, 2017 táján, amikorra amúgy is 20 százalékos emisszió-csökkentést ígért a márka.