Autóalkatrészekbe, repülőgépek motorjaiba, jelzőtáblákba is kerülnek az elhamvasztott holtak fémtestrészei, amelyeknek éves mennyisége Nagy-Britanniában eléri a 150 tonnányit.
A szigetországban 260 krematórium működik. Az elhunyt hozzátartozóit kötelesek megkérdezni, hogy igényt tartanak-e szerettük földi maradványai közül a fémprotézisekre is, amelyeket a hamvasztók csak akkor hasznosíthatnak újra, ha a válasz nemleges. A rokonok többsége nem él a lehetőséggel.
A hamvasztás ezer Celsius-fokos hőjét „túlélő” fémek értékesek, ilyen a kobalt vagy a titán. Az előbbi repülőgépek motorjaiban „él” tovább. A kevésbé drága fémeket beolvasztják, aztán lehet belőlük útszéli jelzőtábla, szalagkorlát vagy lámpaoszlop része.
A brit krematóriumok felének „fémtermése” – évi 75 tonnányi – egy holland céghez, az OrthoMetal nevűhöz kerül szerződés révén, a többi szeméttelepre kerül. Ez utóbbi azonban már nem sokáig lehet gyakorlat Nagy-Britanniában, mert törvény fogja tiltani, így egyre több halottasház tervezi, hogy bekapcsolódik az újrahasznosításba.
Zajlik a Forma-1-es Kínai Nagydíj, részletek, érdekességek ITT
Forrás: MTI