Régóta pedzegeti a modellbővítést a márka, és hamarosan érkezik is egy alsó-középkategóriás és egy városi modelljük, de élvezeti cikknek számító autójuk nincs.
Az utolsó ilyen irányú kísérlet az Icon volt, egy hangulatos szabadidőjármű-tanulmány, amely dizájnjával a márka hőskorát, az 1950-es évek végét idézte, és amelyből a pontosan egy évvel ezelőtti premier óta nem lett semmi.
Most ismét felbukkantak egy állítólagos MG szabadidőjárművet ábrázoló rajzok, az azokon látható autó azonban inkább a hagyományos, sportos SUV vonalat követi. Ez jó hír a gyártás beindítása szempontjából, rossz viszont minden egyébből, hiszen úgy tűnik, elveszítettünk egy esélyt arra, hogy valóban karakteres járművel gyarapodjon a világ autóállománya, ami pedig akkor is örvendetes dolog, ha hozzánk soha nem jutott volna el a kompakt városi terepjáró.
Az immár CS néven futó tanulmány, amelyet állítólag jövő héten mutatnak be Sanghajban, a márka hamarosan érkező kompakt modelljének, az MG5 ferdehátúnak a padlólemezére épül. Első kerekeit elvileg egy kínai fejlesztésű másfél literes benzines turbómotor hajtja, a hátsókat pedig semmi.