Egy ideje Ecoboost névvel illeti turbómotorjait a Ford, amelyek jellemzője, hogy egy nagyobb hengerűrtartalmú motort váltanak ki, hasonló teljesítmény, de nagyjából 20 százalékkal kisebb fogyasztás mellett. Elkészült az ötödik ilyen motor.
A legújabb szerkezet 1,5 liter hengerűrtartalmú és számos, az Év Motorjának megválasztott 1,0-as Ecoboostban használt technika köszön vissza benne. Így szerepel benne a közvetlen üzemanyag-befecskendezés, a folyamatosan változó szelepvezérlés, illetve az integrált kipufogó, azaz hogy a kipufogócsatorna egy részét a hengerfejben alakították ki. A Fordnál most először használnak számítógép-vezérelt vízpumpát. Egy kuplung alkalmazásával csak szükség esetén lép működésbe a vízpuma, így javítva a motor bemelegedését.
Az új motor – amelynek gyártása Romániában folyik majd – műszaki adatait egyelőre nem közölte a Ford, azt várhatóan majd néhány nap múlva megnyíló a Sanghaji Autószalonon árulják el, ahol bemutatkozik az új Ford Mondeóban. Annyit azonban mégiscsak tudni, hogy a teljesítménye és nyomatéka az 1,6-os Ecoboostéhoz mérhető, de annál kevesebbet fogyaszt. Az 1,6-os turbómotor jelenleg 150, 160, 180 lóerős variánsokban kerül a Ford autóiba.
Az új Ford Mondeo forgalmazása idén kezdődik Európában, később a motor más modellekben is megjelenik majd.
A Ford eddig 600 ezer Ecoboost motorral szerelt járművet adott el. Az első motor 3,5 literes V6-os volt 2009-ben, majd jött a 2,0 literes 2010-ben, az 1,6-os 2011-ben, majd tavaly az 1,0 literes. A 1,5 literes motor kulcsfontosságú Fordnak, mert így tud megfelelni a négyhengeres motorok iránti erős keresletnek.
Az új motor bevezetésével már évi 1,6 millió Ecoboost motort gyárthat a Ford, 2013 végére már hat gyárban állítanak elő ilyen elemeket szerte a világon. Idén már a márka modelljeinek 80 százalékához lehet Ecoboost motort választani.