Kéthengeres – akár 23 lóerős – motorjával az 1957-1975 között gyártott Fiat 500 nem épp a száguldásról vált nevezetessé. Az olasz Oemmedi Meccanica azonban úgy gondolta csak egy megfelelőbb motor kell, és a klasszikus kisautó is lehet piszok gyors.
Korábban próbálkoztak a Ferrari 3,0 literes V8-as motorjával, majd a Porsche 3,2-es hathengeres boxerjével, de a végső megoldás a Lamborghinitől érkezett. A restaurálással is foglalkozó műhely a Murcielagóban használt V12-es motort építette be az apró karosszériába.
Így szól:
Ahogy a Fiat 500-asnál szokás itt is hátulra került a motor, igaz a motortér mellett a hátsó ülések helyét is elfoglalja. Amellett, hogy az eredeti karosszériát megerősítették, a drasztikusan megnőtt teljesítmény miatt szükségessé vált méretes kerekeknek is helyet csináltak. Az új abroncsok gyakorlatilag az eredeti fülke köré kerültek. A jobb stabilitásról automatikusan előbújó hátsó szárny gondoskodik.
Azt egyelőre nem tudni, hogy a 6,2 literes 580 lóerős motorral milyen dinamikára képes a Fiat, de vélhetően felveszi a versenyt a sportkocsikkal.
A kisautó átalakulása: