Érdemes alulról is átnézni az autót, a karosszériáról és a futóműről is sokat megtudhatunk
Érdemes alulról is átnézni az autót, a karosszériáról és a futóműről is sokat megtudhatunk
Fotó megosztása:
Érdemes szakszervizbe vinni a kocsit átvizsgálásra
Érdemes szakszervizbe vinni a kocsit átvizsgálásra
Fotó megosztása:
Mindenképpen tegyünk próbautat az autóval, a motor, a sebességváltó, a futómű ellenőrzéséhez fontos
Mindenképpen tegyünk próbautat az autóval, a motor, a sebességváltó, a futómű ellenőrzéséhez fontos
Fotó megosztása:
Kérjünk kölcsön egy rétegvastagság-mérőt a fényezés ellenőrzéséhez
Kérjünk kölcsön egy rétegvastagság-mérőt a fényezés ellenőrzéséhez
Fotó megosztása:
Árulkodó lehet, ha túl tiszta vagy ha túl koszos a motortér
Árulkodó lehet, ha túl tiszta vagy ha túl koszos a motortér
Fotó megosztása:
Nem csak a nagy, de kisebb sérülések esetén is szükséges lehet a szélvédőcsere
Nem csak a nagy, de kisebb sérülések esetén is szükséges lehet a szélvédőcsere
Fotó megosztása:
Mindenképpen tegyünk próbautat az autóval, a motor, a sebességváltó, a futómű ellenőrzéséhez fontos
A magyar használtautó-piacon is jelentős szereplőnek számító, egyébként flottakezeléssel foglalkozó LeasePlan szakértője szerint ma Magyarországon a jó vétel kulcsa az autó előéletéről szóló valós információk feltárásában rejlik. A közel 9000 gépjárművet kezelő cég tapasztalatai szerint rengeteg vásárlói panasz, bosszúság abból adódik, hogy a vevő a vásárlás pillanatában nem, vagy csak nagyon nehezen tudja eldönteni, hogy helytálló tájékoztatást kap-e az autó futásteljesítményéről, korábbi meghibásodásairól és sérüléseiről.
Az érvényben levő szabályozás értelmében a kilométeróra-állásokat az okmányirodák és a vizsgáztatók is rögzítik, így követhetőbbé vált az autók előélete. A visszaélések természetesen nem tűntek el, így jó ötlet lehet a valóban rendesen karbantartott, használt céges autók között is szétnézni. A flottakezelőknél pontosan vezetett minden szervizkönyv, és nem fordulhat elő, hogy az autók futásteljesítményét manipulálják.
A LeasePlannél a magánszemélyeknek eladásra kínált használt flottaautók átlagosan négyévesek, és 120-150 ezer kilométerrel találnak gazdára. A legkelendőbbek a középkategóriás Ford, Skoda és Opel modellek, de népszerűek a prémiumkategóriás Audik és Volvók is. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a felsőbb kategóriás használt autók esetében jellemzően toleránsabbak a vevők, és nem húzzák a szájukat azokra a gépkocsikra sem, amelyek 150 ezer kilométer felett futottak.
Hazánkban évek óta a vállalatok számára értékesített modellek adják a piac hetven százalékát, így valóban ésszerűnek tűnhet a flottakezelők kínálatából válogatni.