Érdemes alulról is átnézni az autót, a karosszériáról és a futóműről is sokat megtudhatunk

Mindenképpen tegyünk próbautat az autóval, a motor, a sebességváltó, a futómű ellenőrzéséhez fontos

Mindenképpen tegyünk próbautat az autóval, a motor, a sebességváltó, a futómű ellenőrzéséhez fontos

A magyar használtautó-piacon is jelentős szereplőnek számító, egyébként flottakezeléssel foglalkozó LeasePlan szakértője szerint ma Magyarországon a jó vétel kulcsa az autó előéletéről szóló valós információk feltárásában rejlik. A közel 9000 gépjárművet kezelő cég tapasztalatai szerint rengeteg vásárlói panasz, bosszúság abból adódik, hogy a vevő a vásárlás pillanatában nem, vagy csak nagyon nehezen tudja eldönteni, hogy helytálló tájékoztatást kap-e az autó futásteljesítményéről, korábbi meghibásodásairól és sérüléseiről.

Az érvényben levő szabályozás értelmében a kilométeróra-állásokat az okmányirodák és a vizsgáztatók is rögzítik, így követhetőbbé vált az autók előélete. A visszaélések természetesen nem tűntek el, így jó ötlet lehet a valóban rendesen karbantartott, használt céges autók között is szétnézni. A flottakezelőknél pontosan vezetett minden szervizkönyv, és nem fordulhat elő, hogy az autók futásteljesítményét manipulálják.

A LeasePlannél a magánszemélyeknek eladásra kínált használt flottaautók átlagosan négyévesek, és 120-150 ezer kilométerrel találnak gazdára. A legkelendőbbek a középkategóriás Ford, Skoda és Opel modellek, de népszerűek a prémiumkategóriás Audik és Volvók is. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a felsőbb kategóriás használt autók esetében jellemzően toleránsabbak a vevők, és nem húzzák a szájukat azokra a gépkocsikra sem, amelyek 150 ezer kilométer felett futottak.

Hazánkban évek óta a vállalatok számára értékesített modellek adják a piac hetven százalékát, így valóban ésszerűnek tűnhet a flottakezelők kínálatából válogatni.