Már három év múlva elkészülhet az új Alpine sportkocsi, nyilatkozta az Autocar szakfolyóirat újságírójának Carlos Tavares, a Renault ügyvezetője. 

Részletekről értelemszerűen nem sok szó esett a beszélgetésben, de a szakember annyit elmondott, fiataloknak és sportos ambíciókat dédelgető autósoknak szánják az új modellt, amely formailag vélhetően közel áll majd a tavaly bemutatott koncepcióhoz – legalábbis Tavares a hetvenes éveket idéző retrós formatervről tett említést. 
A várhatóan acél csővázra épülő autó tömegét alumínium és karbon kompozit felhasználásával igyekeznek alacsonyan tartani, a cél a három számjegyű tömeg: az egy tonnára jutó mintegy 280 lóerővel az autó felvehetné a verseny az Alfa Romeo 4C-vel. A turbós kétliteres erőforráshoz minden bizonnyal dupla kuplungos sebességváltó csatlakozik majd. 
Árról korai volna beszélni, de a becslések szerint nagyjából 60 ezer euróra (18 millió forint) számíthatunk. 
A napokban nem ez az első biztató hír az Alpine körül. A Renault gőzerővel dolgozik pálya-versenyautóján, Mexikóban pedig egy független autóipari vállalkozás mutatott be egy ígéretes formatanulmányt a napokban. 
Annak idején a közép-amerikai országban gyártották tovább (Dinalpin néven) az Alpine A110-est, és most elképzelték, milyen volna, ha feltámadna a licencautó. Noha a Renault aligha vásárolja meg tőlük a formatervet, mi mégis ezt a modellt mutatjuk meg nyitóképünkön; a 2012-es hivatalos Alpine tanulmányról itt találsz információt.