Egyik szemünk sír, a másik nevet, amikor ilyen látunk: egyrészt felemelő érzés lehet(ne) látni egy olyan autót, amelyen még a tizenhét évvel ezelőtti gyári zsírozással, védőfóliákkal és egyéb, a használat első perceiben amúgy megszűnő relikviákkal találkozhatunk.
Másfelől viszont rossz belegondolni, hogy ennek az F1-nek soha nem teljesedett ki az élete. Tizenkét hengeres motorja soha nem üvöltött egy egészségeset, kipufogója steril kiégetlenségben várja a tűzkeresztséget, a sebességmérő mutatója pedig el sem indult a 391 km/órás végpont felé, nem hogy megközelítette volna azt.
Mivel a McLaren F1-ből összesen 64 utcai specifikációjú példány készült, és vélhetően ez az egyetlen gyári állapotú, tulajdonosa alighanem gigantikus összegekre számíthat az autóért. Szakértői becslések hatmillió dolláros (1,4 milliárd forintos) vételárat valószínűsítenek, de mivel a tranzakció példa nélküli, egészen nagy szórás is elképzelhető – akár lefelé is.
Ha momentán nincs másfél milliárdod McLarenre, illetve nem ragaszkodsz a vadonatúj állapothoz, akkor is van jó hírünk: a gyár a napokban beindította bevizsgált használtautó-programját.
A „McLaren Qualified” program, keretében megvásárolt használt autókra két év kilométer-korlátozás nélküli garanciát vállal a gyár, ráadásul lehetővé teszi, hogy a vásárló igénybe vegye a gyári testreszabászati műhely, a McLaren Special Operations szolgáltatásait.