Létezéséről korábban is tudtunk, de a gyár most részletesen is bemutatta, hogyan működik a Cadillac ELR hibrid különleges rendszere, amely a kormánykerék mögött elhelyezett kapcsolólapátok segítségével aktiválja a regeneratív fékrendszert.
Amikor gázelvétellel gurulunk, jól ütemezett visszakapcsolásokkal az üzemi fék érintése nélkül lassítható a jármű. Ugyanez akkor is működik, ha autónkban kormányra szerelt váltófüllel vezérelhető sebességváltó található.
Vélhetően ezt az autós rutint, beidegződött mozdulatot igyekszik kiaknázni a Cadillac új rendszere, a Regen-on-demand (azaz ‘energia-visszanyerés kívánságra’), amelynek váltófülei nem a sebességváltót, hanem a fékenergia-visszanyerő rendszert aktiválják.
A rendszer kezelése pofonegyszerű: gázelvétel után bármely fület meghúzva bekapcsol a villanymotor generátor funkciója, és a kiguruló autó elkezd áramot termelni. Ha a vezető elengedi a füleket, a regeneratív üzem félbeszakad, az autó lassulás nélkül gördül tovább.
Első hallásra felesleges hangulatkeltésnek hangozhat a rendszer, hiszen a modern hibridek vezérlése pontosan tudja, hogy mikor kell és lehet energiát visszanyerni a rendszerből, ráadásul az üzemi fékpedál érintésekor a hibridek először eleve a regeneratív fékrendszert aktiválják.
Előfordulhatnak azonban olyan forgalmi helyzetek, amikor csupán minimális lassításra van szükség, illetve amikor a fék érintése nem indokolt (például közvetlenül egy tervezett előzés előtt, vagy ívmenetben), ilyenkor ezzel a rendszerrel a vezető ugrásra készen finoman visszafoghatja autóját.