A Tiguan utódját vártuk, ehelyett közel ötméteres, két méternél is szélesebb óriást állított színpadra a Volkswagen.
Különleges meglepetés vár arra, aki felnyitja a CrossBlue kupé bal hátsó töltőnyílás-fedelét: nem csak a hibrid hajtáslánc 9,8 kWh kapacitású akkumulátor-csomagjának feltöltésére szolgáló bemeneti aljzat található itt, hanem egy szabványos 16 amperes, 230 voltos konnektor is: a CrossBlue önjáró generátorként alkalmas háztartási gépek, vagy akár egy kisebb háztartás kiszolgálására.
Amint azt már korábban megírtuk, az első kereket hajtó, 295 lóerős, hathengeres TSI mellett mindkét tengelyen egy-egy villanymotor (elöl 54, hátul 114 LE) dolgozik, a rendszerteljesítmény 415 LE, az össznyomaték 700 Nm.
A hajtáslánc része még egy hatfokozatú DSG váltó; százra 5,9 másodperc alatt gyorsul az autó, végsebessége 260 km/óra.
A CrossBlue Coupét nem tervezi gyártani a VW, de alapját az MQB padlólemez adja, tehát valami mégis csak lesz belőle – nyilván Touareg.