A Tiguan utódját vártuk, ehelyett közel ötméteres, két méternél is szélesebb óriást állított színpadra a Volkswagen. 

Különleges meglepetés vár arra, aki felnyitja a CrossBlue kupé bal hátsó töltőnyílás-fedelét: nem csak a hibrid hajtáslánc 9,8 kWh kapacitású akkumulátor-csomagjának feltöltésére szolgáló bemeneti aljzat található itt, hanem egy szabványos 16 amperes, 230 voltos konnektor is: a CrossBlue önjáró generátorként alkalmas háztartási gépek, vagy akár egy kisebb háztartás kiszolgálására. 
Amint azt már korábban megírtuk, az első kereket hajtó, 295 lóerős, hathengeres TSI mellett mindkét tengelyen egy-egy villanymotor (elöl 54, hátul 114 LE) dolgozik, a rendszerteljesítmény 415 LE, az össznyomaték 700 Nm. 
A hajtáslánc része még egy hatfokozatú DSG váltó; százra 5,9 másodperc alatt gyorsul az autó, végsebessége 260 km/óra. 
A CrossBlue Coupét nem tervezi gyártani a VW, de alapját az MQB padlólemez adja, tehát valami mégis csak lesz belőle – nyilván Touareg. 
Fejlett konnektoros hibrid hajtáslánccal, kütyükben tobzódó kezelőfelülettel mutatkozott be a háztartási áramfejlesztőnek is használható VW CrossBlue Coupé tanulmány.
Hibrid üzemben az átlagfogyasztás 3,0 liter, de ha lemerült az akku, akkor is 6,9-es átlagot ígér a gyár. A hatótávolság megközelíti az 1200 kilométert

Hibrid üzemben az átlagfogyasztás 3,0 liter, de ha lemerült az akku, akkor is 6,9-es átlagot ígér a gyár. A hatótávolság megközelíti az 1200 kilométert

Villanymotor mozgatja a csomagtérajtót, az üreg kapacitása 537-1101 liter.

Villanymotor mozgatja a csomagtérajtót, az üreg kapacitása 537-1101 liter.

Az ötüléses CrossBlue Coupé 4889 x 2015 x 1679 mm-es, tengelytávja 2980 mm. A Touareg azonos adatai 4795 x 1940 x 1732 mm; 2893 mm.

Az ötüléses CrossBlue Coupé 4889 x 2015 x 1679 mm-es, tengelytávja 2980 mm. A Touareg azonos adatai 4795 x 1940 x 1732 mm; 2893 mm.

Akár 135 km/órával képes tisztán elektromos üzemben haladni az autó. Külön hajtáslánc vezérlés van terepre (első villanymotor folyamatosan áramot fejleszt a hátsónak), és pusztán benzinesként is működtethető a tanulmány.

Akár 135 km/órával képes tisztán elektromos üzemben haladni az autó. Külön hajtáslánc vezérlés van terepre (első villanymotor folyamatosan áramot fejleszt a hátsónak), és pusztán benzinesként is működtethető a tanulmány.

Balra az elektromos hajtáselemek állapota, jobbra a hagyományos műszerek, középen monitor

Balra az elektromos hajtáselemek állapota, jobbra a hagyományos műszerek, középen monitor