Hat év telt ez azóta, hogy a General Motors kínai részlege bemutatta első Riviera tanulmányát. Mégsem indokolatlan, hogy újra belefogtak a projektbe, hiszen ennyi idő alatt sokat fordul a világ, változik az autós ízlés.
A 2013-as Riviera koncepció dizájnját a tervezők szerint a víz mozgása ihlette, hol megvastagszanak, hol elvékonyodnak a vonalak, ugyanakkor az összhatás sokkal nyugodtabb, hogy azt ne mondjuk, sablonosabb, mint azt ez alapján gondolhatnánk.
Technológiai szempontból már érdekesebb az autó. A hálózati hibrid kivitel önmagában nem hírértékű, ez már a negyedik márka negyedik modellje, amely a Chevrolet Volttal szerzett tapasztalatokat hasznosítja. A tervezők azonban egy, a csoporton belül eddig nem alkalmazott megoldást is bevezettek: az indukciós töltés lehetőségét, amelynél egy speciális lemez fölé hajtva az áramkör fizikai kapcsolat nélkül is létrejön, és anélkül tölthető az autó, hogy a vezetőnek a kábellel kellene bajlódnia
Ez a létező technológia ellenére erősen a jövő zenéje, az autó egyéb technikai finomságai azonban akár most piaci sikert arathatnának – illetve aratnak is, a GM egyéb termékeiben. Az elektromágnes segítségével szabályozott felfüggesztés és a légrugózás kombinációja pontos és kényelmes adaptív rugózást, illetve úttartást biztosít. A fedélzeten 4G mobil internet szolgáltatást találunk, a hangvezérlést kézmozdulat-felismerő rendszer egészíti ki.
Eddig nincs semmi forradalmi a kecses Rivierában, azonban egy valóban újszerű rendszer is helyet kapott a fedélzeten. Ez tíz darab nagy felbontású kamera és 18 távérzékelő segítségével gyakorlatilag az egész külvilágot letapogatja, és a releváns információkat afféle javított valóságra épülő tájékoztató rendszerként a szélvédőre vetíti. A berendezés madártávlati képet, éjjellátó funkciót, holttérfelügyeletet, adaptív sebességtartást, parkolósegédletet és még számos szolgáltatást valósít meg, beleértve a robotpilótát és az „átlátszó” A-oszlopot is.