A környezettudatos vezető eleve úgy közelíti meg a közlekedési lámpákat, hogy feleslegesen ne pazaroljon üzemanyagot: nincs annál értelmetlenebb, mint nagy gázon megérkezni a piros lámpához. 

Más kérdés persze, hogy a legnagyobb odafigyelés sem segít, ha a kérdéses lámpa kanyar után, domb mögött van: ilyenkor jóhiszeműen haladunk a megengedett sebességgel, holott már régen lassíthatnánk. 
Ezt a problémát igyekszik megoldani a Toyota intelligens közlekedési rendszere (Intelligent Transport System, ITS), amely más, hasonló rendszerekhez hasonlóan a tereptárgyak és autók közötti kommunikációt igyekszik megvalósítani: magyarul az autó a lámpától kapott információ alapján tájékoztatja utasait, ha már nincs értelme gyorsítani, vagy éppen el lehet kezdeni a lassítást. 
A rendszer koncepciója tehát nem új, az viszont nagyon is az, hogy a Toyota már élőben teszteli azt ? igaz, hogy Toyotavárosban, de attól hogy hazai pálya, mégis csak egy 400 ezres nagyváros, van ott forgalom bőven. 
Az országos és helyi rendőrséggel közösen végrehajtott projektben azon a 700 MHz-es frekvencián folyik, amelyet a japán kormány kifejezetten erre a célra különített el. A mostani teszt feladata, hogy felmérje a technológia életszerűségét, illetve hogy milyen forgalmi helyzetekben hozhat valós javulást a rendszer működtetése.