Éjszaka, esőben vezetni nem tartozik a világ legkellemesebb szórakozásai közé: mintha milliónyi lézersugárral lövöldöznének lánk pirinyó ufonauták, semmit nem látunk, azt viszont legalább jó gyorsan. 

Balról hagyományos, jobbról szelektív megvilágítás. Működni látszik
Balról hagyományos, jobbról szelektív megvilágítás. Működni látszik

Balról hagyományos, jobbról szelektív megvilágítás. Működni látszik

Balról hagyományos, jobbról szelektív megvilágítás. Működni látszik


A jelenségről persze nem az eső tehet, hanem mi: az autó fényszórója világítja meg az esőcseppeket, az onnan visszaverődő fénnyel igazából saját magunkat vakítjuk el. 
A megoldás kézenfekvő: nem kell megvilágítani az esőt, és minden meg van oldva. 
Ezt a felvetést minden normál halandó marhaságként könyvelné el, az Intel szakemberei azonban elgondolkodtak a felvetésen, és előálltak egy újszerű rendszerrel. 
Berendezésük egy, a fényszórót helyettesítő projektorból, valamint egy kamerából áll. Utóbbi észleli a lehulló esőcseppeket, az információt átadja egy központi agynak, amely kiszámítja a csepp várható útvonalát, majd a vetítésből megfelelő ütemben kioltja az útvonalnak megfelelő pixeleket – gyakorlatilag folyamatosan körbevilágítja a cseppeket. 
A rendszer 13 ezredmásodperces késéssel dolgozik, ezért a fénykéve felső szélén még láthatók az esőcseppek, lejjebb azonban mintha eltűnne az eső…
Az alábbi videó kiváló ábráival angol nyelvtudás nélkül is jól érhetően ismerteti a rendszer működési elvét. 
Az Intel szerint akár tíz éven belül sorozatgyártásba kerülhet egy ezen az elven működő fényszóró.