Nem szoktunk olyan visszahívásokkal foglalkozni, ami nem érinti Európát, különben másról sem szólna az oldal. Ez esetben viszont kivételt teszünk, mert a Nissan akciója egyszerre mulatságos és véresen komoly. 

Történt ugyanis, hogy idén március 26-án észrevették, elromlott a pótkerekeket a gyárban felfújó kompresszor nyomásszabályozó berendezése. Ideje volt: a hiba kezdetét több mint egy évvel korábbra, 2012. március 21-re vezették vissza. 
Abroncsnyomás-felügyelet a Nissan Altimában. A pótkereket nem méri
Abroncsnyomás-felügyelet a Nissan Altimában. A pótkereket nem méri

Abroncsnyomás-felügyelet a Nissan Altimában. A pótkereket nem méri

Jelentéktelen hiba, gondolhatnánk, csakhogy Észak-Amerikában már annál kisebb baki miatt is pereltek be céget, mint hogy lapos volt a pótkerék – az igazi probléma persze az, ha túlfújták (márpedig a gyár nem tudja megmondani, hiszen rossz volt a nyomásszabályozó), és teszem azt felrobban, bele a kereket cserélő apuka arcába, az iskolából hazafelé tartó gyerekek szeme láttára… 
A jelek szerint ez a jelenet a Nissan észak-amerikai vezetőségének lelki szemei előtt is lejátszódott, mert most 123 308 darab Altimát hívnak vissza, hogy a kereskedő ingyenesen beállítsa a helyes keréknyomást. 
Az optimális abroncsnyomás biztonsági és környezetvédelmi szempontból egyaránt lényeges, ezzel azonban mégis azt gondoljuk, a Nissan átesett a ló túloldalára – bár még mindig inkább az, mint hogy öt autósból négy lapos gumival járkál rendszeresen.