Április legsikeresebb autómárkái
Nőtt, de nem eleget a magyar autópiac 9 Az év negyedik hónapjában 4623 új személygépkocsi került forgalomba, 7,8 százalékkal több mint 2012 áprilisában – közölte a DataHouse autópiaci adatszolgáltató. Az év első négy hónapjában 17 180 új autót helyeztek forgalomba, 6 százalékkal kevesebbet, mint az előző év azonos időszakában. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) továbbra is kitart amellett, hogy a szakma működéséhez és fennmaradásához havi hétezer darab körüli eladásokra lenne szükség.

A JATO Dynamics adatai szerint áprilisban a legsikeresebb autómárka (személyautó és összes haszongépjármű) a Ford volt, 608-as darabszámmal, a 2013-as évet szintén a Ford vezeti 2261 darab eladott autóval. Ezzel a hazai piac 13 százalékát viszi a márka. Április legsikeresebb modellje szokás szerint a Škoda Octavia volt 227 darabbal, az éves listát szintén a cseh kompakt vezeti 896 darabos eladással.

A magyar piac céges és magáneladások tekintetében továbbra sem mutat számottevő változást. Az újautó-forgalombahelyezések többsége, 73 százaléka céges, a magáneladások a piac 27 százalékát teszik csak ki. Az áprilist nyerő Ford vevőinek 90 százaléka volt céges, ennél magasabb arányt a negyedik hónapban csak a Fiat produkált (92 százalék). A havi listán második Volkswagen ügyfeleinek 21, a harmadik helyre került Opel vásárlóinak 38 százaléka volt magánszemély. Csak a 375 darab autót eladott Suzukinál volt több magánvásárló, mint céges (51-49 százalék).