Ha nem lenne kultikus modell, akkor is felfigyelnénk rá: aktív hátsókerék-kormányzással, vadonatúj összkerékhajtással, teljes LED-es fényszórókkal, 560 lóerős ikerturbós boxermotorral lép színre szeptembertől a két felszereltségi szinten kínált 911 Turbo.
Nem csak 10 centiméterrel hosszabb tengelytávjában tér el elődjétől a ‘991’ kódjelű új modell: futóműve könnyű építésű, ráadásul megkapta a PDCC adaptív oldaldőlés-szabályozó rendszert, ami a dinamikus motorfelfüggesztéssel és a kerámia fékberendezéssekl együtt alapfelszerelés a drágábbik Turbo S verzión.
További újdonság az alapkivitelben kínált aktív hátsókerék-kormányzás, amely 50 km/óra alatt az első kerekekkel ellentétes, 80 km/óra fölött velük azonos irányba forgatja el a hátsó kerekeket. Előbbi esetben az autó szűkebben fordul (mintha 25 centivel kurtább lenne a tengelytávja), utóbbiban stabilabban viselkedik (fél méterrel hosszabb tengelytávot szimulálva); mondani sem kell, hogy kezesebb, biztonságosabb, jobb manőverezhetőség a bonyolult rendszer hozadéka.
Ha a hátsó kerekek kormányozhatók, az elsők hajthatók, mégpedig vadonatúj rendszeren keresztül. Az elektronikus vezérlésű központi tengelykapcsoló vízhűtést kapott, így nagyobb mértékben variálható a hajtóerő a két tengely között. Van is mit elosztani: a 3,8 literes boxer alapkivitelben 520, a Turbo S farában 560 lóerőt ad le, a változó geometriájú turbómotor ereje hétfokozatú duplakuplungos váltón keresztül jut el a négy hajtott kerékhez.
A nagyobb teljesítmény (az elődmodell 500, illetve 530 lóerőre volt képes) kisebb fogyasztással párosul: továbbfejlesztett start-stop automata és egyéb motorvezérlő rendszerek révén 16 százalékos fogyasztáscsökkenést értek el mindkét modellverziónál.
A fent vázolt, átfogó módosításoknak meg is volt a foganatja: a 911 Turbo a várakozások szerint 7:30-on belül futja majd a Nürburgring legendás nagykörét – az előző generációs modell 2008 szeptemberében gyári tesztpilótával, széria abroncsokon 7:38-at ment ugyanott.
A hétköznapibb mérőszámok is sokat sejtetőek: az előző generációs Turbo S 3,3 másodperces 0-100 sprintjével szemben az új alapmodell 3,2-t, az új S-verzió 3,1-et tud.
A végsebesség 317 km/óra, így nem csoda, hogy a Porsche aktívan szabályozható aerodinamikai rendszerrel vértezte fel az autót. Az elülső légterelő és a hátsó szárny egyaránt három fokozatban állítható – csak ezeknek köszönhetően két másodpercet faragott nürburgringi köridejéből az autó
A minden eddiginél szélesebb 911 Turbo elöl kamerával vezérelt, adaptív távolságifény-funkcióval rendelkező LED fényszórókat kapott; a beltérben az eddiginél több fényűző és biztonsági megoldással (pl. prémium hifi, táblafelismerés) találkozunk.