A jelek szerint a SEAT készen áll arra, hogy visszatérjen a túraautó-versenyzésbe. 

A SEAT Leon Cup Racer nem tanulmány, hanem piackész, noha még tesztelés alatt álló versenyautó, amely a gyár szándéka szerint a világ számos szériájában rajthoz állhatna. 
Pályaversenyautót épít a SEAT 1
Pályaversenyautót épít a SEAT 13
Az ötajtós Leonon alapuló, mattszürke-narancs fényezésű versenyautó nyomtávját negyven centiméterrel szélesítették meg, a vaskos kerékívekbe fékhűtő nyílásokat vágtak, hátul diffúzor és kétlépcsős szárny gondoskodik a kellő leszorítóerőről. 
Az utasteret teljesen átalakították, gyári állapotában alkalmas a versenyzésre: az autót lecsupaszított beltérrel, bukókerettel és nyakvédelemmel ellátott ülésekkel szállítják. A nedvszívó bőrbe öltöztetett környezetben multifunkciós TFT képernyő helyettesíti a műszerfalat 
Pályaversenyautót épít a SEAT 14
A SEAT kétféle kivitelben készül kínálni a 330 lóerős, 350 Nm nyomatékú kétliteres turbómotorral szerelt, elsőkerék-hajtású versenyautót. Az alapkivitel kormányról kapcsolható, hatfokozatú DSG duplakuplungos sebességváltót kap, elektronikus vezérlésű differenciálzárral – ez nettó 70 000 euróba (21 millió Ft) kerül. 
A hosszú távú versenyekre felkészített variáns a padlón elhelyezett váltókarral szerelt, szekvenciális sebességváltót, valamint mechanikus differenciálzárat kínál, ennek ára 95 000 euró (28,5 millió Ft), plusz adók. 
„Reményeink szerint már a 2014-es évadra versenykész autót adhatunk át ügyfeleinknek. A két változatban kapható Leon Cup Racer a legkülönfélébb versenykategóriákban és szériákban állhat rajthoz, a későbbiekben pedig tervezzük egy 1,6 literes motorral szerelt WTTC-kivitel megépítését is” – mondta Jaime Puig, a SEAT Sport vezetője. 
A SEAT számára nem ismeretlen terep a pályaversenyzés; 2008-ban és 2009-ben megnyerték a túraautó világbajnokságot (WTCC)