A LeasePlan flottakezelő saját adatai szerint az idei év első három hónapjában negyven százalékkal több autót tulajdonítottak el időarányosan az általa kezelt közel kilencezer darabos gépjárműflottából, mint egy évvel korábban. A céges autók lopási statisztikáját változatlanul az alsó-középkategóriás modellek vezetik.

A LeasePlan flottájából ellopott 17 gépjármű közel másfélszeres emelkedést jelent az előző év azonos időszakához képest, és közel háromszorosa a 2011 azonos időszakában tapasztalt lopásoknak. Az elmúlt év legveszélyeztetettebb flottaautói azonos mértékben a Ford, Opel és a Volkswagen voltak. A LeasePlannél idén egyelőre a Renault különböző típusai voltak a legkapósabbak a tolvajok körében, a céges flottákban legnagyobb súllyal jelenlévő Fordnak viszont mindössze három autóját lopták el az első negyedévben.

A flottakezelő adatai alapján az ellopott vállalati autók átlagosan 60 ezer kilométert futottak és 1,75 millió forint kártérítést fizetett utánuk a biztosító. Nagyon keveset futott, háromezer kilométeres és idősebb, közel 200 ezer kilométert futott autót egyaránt vittek a flottából.

Pesti Tímea, a cég kereskedelmi igazgatója szerint elsősorban nem a nagyértékű, hanem az alsó-középkategóriás gépjárműveket kedvelik a tolvajok. Ezek a típusok kevésbé feltűnőek, mivel tömegével fordulnak elő az utakon, másrészt nagy az igény bontott alkatrészeikre. A biztosító a legtöbb esetben fizet ugyan (kivéve, ha a gépjárműhöz tartozó kulcsokat nem tudja felmutatni a használó), de az alap casco általában csak a lízingelt gépkocsi piaci értékét téríti meg, ami néhány éves gépkocsi esetén alacsonyabb a könyv szerinti értéknél. Ezért ajánlják az úgynevezett GAP biztosítást, amely egy lopás vagy totálkár esetén a fenti különbözetre is fedezetet nyújt. A kiegészítő biztosítást elsősorban a kisebb cégek veszik igénybe, főleg nagyértékű gépjárművek esetében.

A LeasePlan szerint a riasztó, a gyári immobilizer, a kormány-, illetve a váltózár megnöveli ugyan a lopáshoz szükséges időt, de nem jelent leküzdhetetlen akadályt a tolvajoknak. Az első negyedévben ellopott autók esetén a váltózár 10 százalékban volt beszerelve és immobilizer szinte az összes ellopott gépjárműben megtalálható volt.