Minden felmérés arra utal, hogy a vásárlók új generációja a nyugati világban már nem feltétlenül autóra vágyik, hanem valami olyan szerkezetre, amely utazás közben is biztosítja számára a megszokott online kapcsolattartás lehetőségét. 

Ezt a trendet egyre többen felismerik és igyekeznek is kiaknázni. Legelőrébb a General Motors tart ezen a téren, amely két éven belül negyedik generációs mobil internet szolgáltatással és fedélzeti wifi hálózattal szereli fel autóit. 
Az autóban sem menekülsz a reklámtól! 1
Az autóban sem menekülsz a reklámtól! 7


Csakhogy ez a fejlesztés rengeteg pénzbe kerül, és miközben az ügyfél és a távközlési szolgáltató egyaránt jól jár vele, az autógyártó üzleti haszna egyelőre nem látszik a képletben – utalt a helyzet tarthatatlanságára Dan Akerson, a GM elnök-vezérigazgatója. Ha valaki, ő tudja, miről beszél, hiszen korábban a távközlési iparban dolgozott – nyilván az sem véletlen egyébként, hogy 2013-ban éppen az ő kompetenciáját tartja legértékesebbnek a General Motors… 
Szóval fizethet az ügyfél – a 4G-s történet minimális, 20 dolláros (4500 Ft) előfizetési díjjal működik -, de fizethetnek mások is. Ahogy a mobiltelefonok és az internet példája mutatja, a felhasználók jelentős része sok mindent hajlandó lenyelni csak azért, hogy jobb minőségű szolgáltatást kaphasson. 
Ha a valós idejű navigálásnak, a forgalmi információknak, az integrált Facebooknak az az ára, hogy a rendszer indításakor elhangzik a hírhedt „Ez a szolgáltatás nem jött volna létre, ha nincs a…” mondat, Akerson szerint sokan elviselik a kis kényelmetlenséget, csak megkapják autójuktól azt, amit a zsebükben hordozott, tenyérnyi készüléktől megszoktak. 
A GM OnStar szolgáltatása, amely a kilencvenes években indult útjára, jelenleg évi másfél milliárd dolláros bevételt hoz a cégnek, a benne rejlő potenciál azonban nagyobb. „Az OnStar jelenleg elsősorban utasbiztonsági és vagyonvédelmi fókuszú szolgáltatás; a jövőben azonban szeretnénk jócskán felduzzasztani tartalmakkal és szolgáltatásokkal” – mondta Akerson. 
Érdekes csavar a történetben, hogy miközben az autógyártók az online tartalmak integrációjára törekszenek, és ebben egyelőre saját fejlesztési inkompetenciájuk akadályozza meg őket (kezelőfelületeik rendre ósdi, bonyolult rendszernek bizonyulnak az okostelefonok mellett), az USA mértékadó állama, Kalifornia most már nem csak a telefonálást, hanem a mobiltelefon navigációs funkcióinak menet közbeni használatát is szabályozza.
Forrás: Reuters.com