Úgy néz ki, mint egy szárnyától megfosztott repülőgép, és úgy is viselkedik: a repülő autó álmát megvalósító amerikai Terrafugia két éven belül piacra kerülő, Transition nevű járgánya bizony nagyon távol áll az általunk megszokott személygépkocsiktól. 

Ez azonban, ahogy mondani szokták, csak átmeneti kellemetlenség. A cég bemutatta ugyanis következő generációs modelljét – igaz, még csak számítógépes animáció formájában. 
A TF-X nem csak megjelenésében áll közelebb szüleink kocsijához, vezethetősége is egyszerűbb, mint a jelenlegi modellé. 
A legnagyobb különbség, hogy a leendő modell képes függőlegesen fel- és leszállni (VTOL). Ehhez két, egyenként 600 lóerős, elektromos meghajtású légcsavart használ. Egy nagy villanymotor helyett tucatnyi kisebbet építenek be, ami javítja az üzembiztosságot. 
Ilyen autókkal repülünk a jövőben 1
Ilyen autókkal repülünk a jövőben 9
Miután felszállt, rotorjait összecsukja, és 300 lovas benzinmotorjáról meghajtott tolólégcsavar segítségével halad előre. 
A légi közlekedésben mindig a leszállás a kritikus pont, ezért a TF-X esetében ezt robotpilóta végzi. De hogy ne legyenek kellemetlen meglepetések (hiszen ha beindul a tömeggyártás, tucatjával repkedhetnek az ilyen járművek a városok fölött), a rendszer csak akkor hajlandó felszállni, ha a pilóta előre beprogramoz három, alternatív leszállóhelyet, és ha ezek mindegyikének elérésére elegendő az üzemanyag-szintje. Menet közben a benzinmotor generátorként táplálja a villanymotorok akkumulátorait.
Nem véletlen, hogy a 322 km/óra röpsebességű, a levegőben akár 800 kilométert megtenni képes TF-X-ről még csak rajzfilmet láthatunk: a gyártó optimista becslései szerint 8-12 évnyi fejlesztés vár még rájuk, mire megvalósulhat.
Ebben is van persze jó: legalább lesz mivel motiválnunk a most óvodás srácokat az iskolaévek alatt…