Húsz kilométeren fél perccel kikapni egyértelmű, de korántsem megalázó vereség: tavaly ennyivel maradt el a Toyota elektromos versenyautója, a TMG EV 002 (nyitóképünkön) a Pikes Peak abszolút rekordjától (Rhys Millen, Hyundai Genesis Coupe, 9 perc 46, 164 másodperc), ami azt jelenti, hogy igenis van létjogosultsága a villanymotoros járműveknek a motorsportban. 

Különösen igaz ez ezen a kíméletlen hegyi felfutón, ami a környezeti levegő fokozatosan csökkenő oxigéntartalma miatt méterről méterre veszi ki az erőt a belső égésű motorokból – de nem úgy az elektromosokból! 
TMG EV P002 2013: Radikálisan átdolgozták az aerodinamikát; megnövelték a motorteljesítményt, lecserélték a pilótát
TMG EV P002 2013: Radikálisan átdolgozták az aerodinamikát; megnövelték a motorteljesítményt, lecserélték a pilótát

TMG EV P002 2013: Radikálisan átdolgozták az aerodinamikát; megnövelték a motorteljesítményt, lecserélték a pilótát

A Toyota tehát tavalyi kategóriagyőzelme (a 10 perc 15,380 -es mért idő egyébként húsz évvel ezelőtt abszolút bajnokká tette volna a csapatot) után idén átdolgozott autóval (fent) áll rajthoz a világ legfontosabb hill climb versenyén. 
A tavalyi méréseket kielemezve a csapat még tovább fokozta a TMG EV P002 teljesítményét. Javították a brit Radical utcai versenyautó alapjaira épülő jármű aerodinamikáját, 476-ról 544 lóerőre növelték a két darab villanymotor összteljesítményét; a rendelkezésre álló forgatónyomaték irgalmatlan: 1200 Nm. 
A végsebességet a tavalyi 250 km/óráról a jelek szerint 230-ra vették vissza; a húsz kilométeres etapra eső több mint 150 kanyar ismeretében ez aligha akasztja meg a többszörös Pikes Peak-bajnok pilóta, a 61 éves Rod Millen lendületét (a két versenyző közötti névazonosság nem véletlen, Rod Millen Rhys édesapja) 
Ha a légsűrűség nem is, a hőmérséklet befolyásolhatja az akkumulátorok kapacitását, így a Toyota mobil töltőállomással települ ki a versenyre: egy helyeztek el, amiről a helyszínen rá tudnak tölteni a versenyautó akkumulátoraira.