A hatodik alkalommal megrendezésre kerülő pneumobil-versenyen az idén új versenyszám is debütál: az eddig megszokott kategóriák mellett ezúttal a Forma-1-es csapatoknál kulcsfontosságú, úgynevezett telemetrikus rendszert is tesztelik a mérnökhallgatók. A versenypályán száguldó, sűrített levegővel hajtott autókról 130 különböző szenzor továbbítja a jeleket a központ felé, amely egy Forma-1-es futam alatt akár 750 millió beolvasást is képes feldolgozni.

Az egri verseny távolsági futamán a versenybizottság által kiválasztott négy csapat használhatja majd a telemetrikus eszközöket, amelyek segítségével lehetőségük nyílik az eredményeket, adatokat már a versenyszám alatt mérni, kiértékelni. A cél, hogy a pneumobilok fizikai paramétereit tükröző adatokat már a futamok alatt, digitális formában is megjelenítsék.

Az idei versenyre öt országból 41 csapat jelentkezett, Csehországból, Lengyelországból, Romániából és Németországból is jönnek csapatok. A verseny történetének legtöbb újonca, 94 főiskolai és egyetemi hallgató áll majd rajthoz május 11-én, az Érsekkertben. Díjazzák a legnagyobb távolság megtételére képes járművet, de eredményt hirdetnek ügyességi és gyorsulási kategóriákban is. A legfontosabb értékelési szempont ezúttal is a járművek műszaki eredetisége és a kivitelezés technikai színvonala.