Mintha valaki felkent volna a falra egy Lotus Super 7-t: az Elio sportos orra és szabadon álló első kerekei mögött egy sportkupé furcsán eltorzított sziluettje villan meg, hogy aztán egy óriásrobogót idéző farban csúcsosodjon ki a Paul Elio által, kifejezetten kispénzűeknek tervezett jószág formaterve.
Az Egyesült Államokban állítólag már jövő nyáron forgalomba kerülő háromkerekű, tandemüléses jármű a VW XL1 receptjét követi, ám azzal ellentétben sem megváltani, sem megkopasztani nem szeretné a világot: városban 4,8, országúton 2,8 literes átlagfogyasztást, illetve 6800 dolláros (másfél millió forintos) vételárat jósol fejlesztője.
Az üzemanyag-fogyasztási adatok kedvezőek, ha azt nézzük, hogy az autó két fős utaskapacitása is meghaladja a személyautók átlagos kihasználtságát, gyatra viszont, ha a 363 kilósra tervezett tömeget és a háromhengeres, egyliteres, 70 lóerős benzinmotort nézzük.
Igaz, utóbbit a lehető legfurcsább hajtásláncba illeszti bele a fejlesztő: az ötfokozatú automata után nem sok hajtóerő juthat az első kerekekre. Erre ugyan rácáfol az autócska 9,6 másodperces gyorsulása és 160 km/órás végsebessége – a magunk részéről, a Smarttal szerzett tapasztalatok alapján szerencsésebbnek tartottunk volna egy szerényebb dinamikát, ám jobb környezeti kompatibilitást eredményező hangolást, de az alábbi videó szerint a tervezők nem városi, hanem országúti járműben gondolkodtak, amely 1000 km fölötti hatótávolságával hosszú távú utazásra is alkalmas.
Az Elio hátsó ülése egyfajta csomagszállító platóvá alakítható át; nagy bevásárlásokhoz így is, úgy is szükség lesz egy másik autóra. A vezetői környezet ellenben ötletes és szimpatikus: az ajtó bal oldalt, a kezelőszervek a jobb oldalfal mellett találhatók. 4,1 méteres hosszával a jármű akkora, mint egy városi kisautó, 279 centis tengelytávja kifejezetten tágassá teheti.
Nem csak ezek a számok furcsák: a gyártó hároméves garanciával, ötcsillagos törésteszttel és évi negyedmillió darab eladásával számol; állítólag már most 13 ezer megrendelése érkezett a jövő nyáron piacra kerülő autóra.