Nehéz megítélni, mennyit áruljon el az ember egy előzetesben. Túl keveset, és senkit nem érdekel a fénykép nélküli, adat nélküli hírecske. Túl sokat, és mire a valódi hírhez kerülünk, már nem marad puskaporunk a nagy durranáshoz. 

A Volkswagen jól osztotta be az információkat a Design Vision GTI esetében: előre elmondta a dimenziókat (4253 x 1870 x 1385 mm, szemben az alapmodell 4268 x 1790 x 1442 mm-ével), de nem részletezte a kerékméretet (235/35 R20 elöl, 275/30 R20 hátul); szó esett a kerámia féktárcsákról, ám kivártak a piros féknyergek ismertetésével. 
Itt a brutális Volkswagen GTI 1
Látványos bordák kötik a kitolt C-oszlophoz a hátsó lámpatesteket; a diffúzor nem szerénykedik.

Látványos bordák kötik a kitolt C-oszlophoz a hátsó lámpatesteket; a diffúzor nem szerénykedik.

Ami pedig talán a legfontosabb egy ilyen, pályára szánt szörnyetegnél: nyilvánosságra hozták a 3,9 másodperces a gyorsulási értéket, ám elhallgatták a végsebességet: a Design Vision GTI dupla turbós 3.0 V6 TSI motorjával (503 LE, 560 Nm) akár 300 km/órával képes száguldani. 
A skiccekből hozzávetőlegesen fel lehetett ugyan mérni a külső vonalakat, a beltérről közreadott rajzok azonban nem sok támpontot adtak. Most jóval okosabbak lettünk: a tanulmány radikálisan kigyomlált vezetői környezetet kínál. 
A belső felületeket helyenként szénszálas panelek, helyenként szürke alcantara borítja. A hűtőmaszk méhsejt-motívuma az üléseken is visszaköszön.

A belső felületeket helyenként szénszálas panelek, helyenként szürke alcantara borítja. A hűtőmaszk méhsejt-motívuma az üléseken is visszaköszön.

Nem csak a DSG váltó kezelőszervei kaptak helyet a kormánykeréken, hanem a motorindító gomb, illetve a közúti, sportos és versenybeállítások közötti léptetésre szolgáló kapcsoló is. 
A középkonzolon, a klímavezérlő tárcsasor alatt olyan új funkciók jelentek meg, mint a fedélzeti kamera kezelőszerve, az áramtalanító gomb, illetve a központi tűzoltó berendezést működtető kapcsoló. 
Piros csík jelzi a kormány középállását, piros hevederdarab helyettesíti a kilincset. A futurisztikus környezetben mókásak az eredeti bajuszkapcsolók.

Piros csík jelzi a kormány középállását, piros hevederdarab helyettesíti a kilincset. A futurisztikus környezetben mókásak az eredeti bajuszkapcsolók.

Szintén innovatív a köridőket és egyéb alapadatokat megjelenítő monitor közösségi funciója: a verseny-Golf képes a pályán futó többi autóval kommunikálni, és a futam állásáról valós időben tájékoztatni a vezetőt. 
Brutális légszűrő egyértelműsíti a versenycélú felhasználást

Brutális légszűrő egyértelműsíti a versenycélú felhasználást

Dupla sisaktartó a merevítő keret alatt

Dupla sisaktartó a merevítő keret alatt