Ha valakinek éppen gyűlölhetnékje van, de momentán nincs kit, a Gumball 3000 mindenkor tökéletes általános célpont: gátlástalan gazdagok szégyentelenül gyors autókkal bejárják a kontinenst, önfeledten mulatnak, és közben megszegik a modern társadalmak minden írott és íratlan szabályát.

Ettől a keserű körítéstől eltekintve lenyűgöző az a rengeteg technológiai újdonság, amivel a résztvevők évről évre az új megmérettetésre készülnek. Idén új autót ígér a gyémántokkal kirakott járgányáról elhíresült Lykan, lesz Batmobil-reinkarnáció, és a jelek szerint lesz Le Mans-i prototípus versenyautó is – vagy legalábbis valami nagyon hasonló.
A Rebellion R2K-t a Koenigsegg egykori mérnöke tervezte, úgyhogy valószínűsíthető, hogy a visszafogottság nem szerepelt a fejlesztési szempontok között.
Az autó alapját állítólag egy Ultima GTR adja; a brit vadállat brutálisabb a Ferrari Enzónál és a McLaren F1-nél is, a svédek számára azonban a 720 lóerős szörnyeteg sem volt elég. 
A pontos teljesítményadatok nem ismertek, de nem valószínű, hogy 800 lóerősnél gyengébb lenne a látványos, noha közútra kizárólag jogi szempontból alkalmas Rebellion R2K.