Mint a Budapesten tartott sajtóbeszélgetésen Andrej Akifiev, a Nissan Közép-Kelet Európai központjának igazgatója elmondta ” Az új Leaf nagyjából ugyanúgy néz ki, mint korábban, mert a frissítésnél elsősorban a technológia fejlesztésére koncentrált a Nissan”.
A felhasználás szempontjából legfontosabb, hogy a korábbi 175-ről 199 kilométerre nőtt az elméleti hatótávolság. A villanymotor 80kW-os teljesítménye nem változott, de a csökkentett belső súrlódásnak hála hatékonyabban működik, mint korábban.
Ugyanakkor az új, a motortérbe integrált rendszer egyetlen egységben tartalmazza a töltőt, az invertert és magát motort, ennek köszönhetően 40 literrel nőtt a csomagtér mérete, amely így 370 literes. Átlagosan 32 kilóval csökkent a Leaf tömege, valamint négy tizedet javítva, 11,5 másodpercre javult a 0-100-as sprintidő is.
Magyarországon 8 774 500 forinttól vehető meg a Leaf, amelyből 30-35 darab eladását reméli a Nissan. Mint megtudtuk elsősorban a környezettudatosságukat hirdető cégek lehetnek a vevők, de akadnak érdeklődők a magánszemélyek között is.
A japán cég szerint megéri az autó. Úgy kalkulálnak, hogy a jármű 1 millió forinttal kerül többe, mint egy hasonlóan felszerelt dízelmotoros, automataváltós, hasonló méretű hagyományos autó. Számításuk szerint ez az árkülönbség pedig 45 000 kilométer alatt megtérül, mert a Leaf 550 forintból tesz meg 100 kilométert, míg a konkurens 2600 forintból.
Persze ha a valósághoz közelebb álló 800 illetve 2100 forintos 100km-es költséggel számolunk, illetve az árkülönbséget a reálisabb 1,5 millió forintra tesszük, akkor 115000 kilométer kell a megtérüléshez.
A Nissan 100 000 km / öt év garanciát vállal az akkumulátorokra és az autó elektromos komponenseire. Egy év assistance szolgáltatást is kap a vevő, amibe az is belefér, ha naponta háromszor riasztja a szolgálatot az ügyfél a lemerült akkumulátor miatt.
Az elmúlt két évben világszerte nagyjából 60 ezer darab kelt el a Leafből, ami töredéke a Nissan teljes eladásának ugyanezen időszak alatt, ami elérte a 9,7 millió darabot. Ám a Nissan hisz az elektromos autókban:
„Négy milliárd eurót invesztáltunk már elektromos technológiába. Nem fogjuk feladni ezt az irányt. A következő elektromos modellünk még jobb lesz, az azt követő annál is jobb.” – mondta Andrej Akifiev, majd hozzátette, egyes országokban nem könnyű bevezetni a modellt, hiszen hiányzik az infrastruktúra.
A Leaf mellett szélesebb közönség számára is izgalmas újdonságok érkeznek a közeljövőben. Szeptemberben kezdik forgalmazni a megújult Nissan Micrát, majd októbertől érkezik a Note, amit december-január környékén követ az új Qashqai.
A japán márka várakozása szerint 2013-ban tovább szűkül a magyarországi újautó-piac. A tavalyi 62 ezer darab helyett idén 60 ezer fogy majd a személyautókból és kis-haszonjárművekből. Terveik szerint a flotta piacból akarnak nagyobb szeletet megszerezni, ahol a világpiachoz hasonlóan a Note-tal kívánnak versenybe szállni. A hazai eladásokat továbbra is a céges vásárlók tartják majd életben