Bátor, aki brazil gyártású autót vesz: ezeknek a négyötöde az európai törésteszten a maximális öt csillagból csak egyet kapna. A latin-amerikai ország ugyanakkor ontja a kocsikat, mert belső autópiaca a negyedik legnagyobb a világon.
A brazil középosztály a fő vásárlóerő, a brazil autógyárakból naponta több mint 10 ezer kocsi gördül ki. Fordok, Fiatok, Chevrolet-k egyaránt vannak a termékpalettán, ám az európaikhoz képest egyebek közt az a hibájuk, hogy gyengébbek a hegesztéseik és kevesebb biztonsági felszereléssel készülnek.
Pedig balesetből jóval több van, mint Európában vagy az Egyesült Államokban, mivel Brazília útjai kevésbé biztonságosak. Négyszer annyi a halálos autóbaleset a latin-amerikai országban, mint például az Egyesült Államokban, és a különbség csak nő. 2000 és 2010 között az Egyesült Államokban 40 százalékkal csökkent a karambolban elhunytak száma, míg Brazíliában 72 százalékkal nőtt.
A brazil baleseti sebészek szerint a sérülések jó része elkerülhető lenne, ha a kocsikat jobban építenék meg.
(Forrás: MTI)