A repülő autó nem lesz, hanem van – legalábbis a baleseti statisztikákba már beesett egy példányuk. Szó szerint: a tolólégcsavaros Maverick, amely három éve rendelkezik légi közlekedésre vonatkozó típusbizonyítvánnyal, egyik legrutinosabb pilótájának keze alatt vált irányíthatatlanná, és bár a vezető stabilizálta a gépet, addigra annyi magasságot veszített, hogy már kényszerleszállásra sem maradt ideje.

Ray Siebring, aki vallásos önkéntesként a világ számos pontján járt már, az első perctől fogva hisz a könnyű kétéltű sikerében. A Maverick egy homokjáró és egy motoros vitorlázógép keresztezéséből jött létre; 2,5 literes, 190 lóerős Subaru boxermotorjával négy másodperc alatt van százon, tíz perc alatt átalakítható repülővé, és mindössze száz méteren képes a levegőbe emelkedni. Így ha nem kerülne 94 ezer dollárba (21,6 millió forint), kiváló szolgálatot tehetne szárazföldön nehezen megközelíthető (harmadik világbeli) területek elérésében. 
Lezuhant egy repülő autó 1
Nem szép, de célszerű. Fejlesztő úgy tervezték, hogy elsősorban autóként álljon helyt, a repülési képesség bónusz csupán

Nem szép, de célszerű. Fejlesztő úgy tervezték, hogy elsősorban autóként álljon helyt, a repülési képesség bónusz csupán

Siebring immár harmadik éve repül a valaha épített ötödik Maverickkel, a napokban azonban porszem került a gépezetbe: miközben leszálláshoz készülődött kanadai otthona közelében, gépe hirtelen balra fordult. Dugóhúzóba ment, és mire stabilizálta, már egy iskola felé száguldott. 
Az egyetlen dolgot tette, amit tehetett: berántotta a gépet a fák közé, így a főépület helyett csak az iskola kerítését bontotta le. Sem a pilóta, sem utasa nem sérült meg, az iskolában azonban aznapra véget ért a tanítás: tanárok és diákok semmi másról nem beszéltek, mint a repülő masináról. 
Beszámolóik szerint a siklóernyő, amely a levegőben tartja a járművet, egyszer csak összeroskadt a levegőben, és a gép zuhanni kezdett.
És hogy milyen, amikor minden rendben működik? Ilyen: