Két év alatt tizenötmillió átvizsgált autó: ebből az adatbázisból már le lehet szűrni következtetéseket. A német műszaki járműfelügyelet, a Dekra le is szűrt néhányat: közzétették az átnézett mintegy ezer típus meghibásodási statisztikáit.

Az eredményeket méretosztály és futásteljesítmény szerint osztályozták. Ötvenezer kilométerenként új csoportot nyitottak, és soha nem számították be a karbantartás elmulasztásából adódó meghibásodásokat, hiszen azt nem az autó, hanem a tulajdonos idézte elő. Az eredmények részben meglepőek. 
Az első ötvenezer kilométer végén fej-fej mellett brillírozik minden kategória, százból több mint kilencven hét autó érdemi meghibásodás nélkül teljesíti ezt a távot. A problémák ezt követően kezdődnek – ezt nyilván mindenki tudta, de azt nem, hogy mely kategóriákban különösen látványos a hanyatlás, és melyek tartják magukat sziklaszilárdan a minőség ígéretéhez. 
Ha érdekel, milyen sportkocsit érdemes megvenni százezer kilométer felett, hogy mely nemzet büszkélkedhet a legtöbb kategória-elsőséggel, vagy hogy azonos futásteljesítménnyel az egyterűek vagy a szabadidőjárművek jelentenek-e kisebb kockázatot, vedd meg az Autó Magazin júniusi számát, és olvasd el a Megbízható Autók című írást. 
Miben bízzunk, ha használt? 1
Miben bízzunk, ha használt? 7
Az Autó Magazint keresd az újságárusoknál!