Ellentmondásos dolog ez a CO2-kvóta dolog, hiszen az a tucatnyi százmilliós értékű szupersportkocsi, amely idén tizenötödik alkalommal szeli át Európát, a holnapi rajttól számított kilenc versenynap alatt több mázsa széndioxiddal fogja szennyezni a Föld légkörét. 

Ez ugye vissza nem fordítható, viszont máshonnan átcsoportosítható. Ha a résztvevők vagy a rendezők úgy döntenek, hogy szívesen megkímélnék a világot az általuk kibocsátott károsanyagokkal azonos mennyiségű, további CO2 kibocsátásától, egy cég az általuk biztosított anyagi forrásokat felhasználva azonos mértékben teremt megújuló forrásból származó energiát, amit a világ elektromos hálózatába bárhol feltöltve helyreállítható a globális egyensúly. 
Így a versenyzők tevékenysége nyomán összességében ugyanannyi CO2 jut a légkörbe, mintha kilenc napon át horgásztak volna egy alaszkai patakban, csak közben több száz lóerős sportkocsikat toltak szét közúton. Álságos, de statisztikailag kikezdhetetlen tranzakció. 
Az egyensúly megteremtését az tette lehetővé, hogy idén egy fenntartható forrásból származó energia vásárlására és értékesítésére szakosodott cég, a CNI UK ügyvezetője is részt vesz a futamon, és cége vállalta a megfelelő kvóták előteremtését. 
A Gumball 3000 útvponala Koppenhágából indulva a Skandináv-félszigeten, majd Oroszországon át a Baltikumba, majd onnan Lengyelországon és Ausztrián át Monte Carlóig húzódik. A versenyen bizonyosan részt vesznek olyan álomautók, mint a Bugatti Veyron, Koenigsegg CCXR, Ferrari F12, Porsche Carrera GT, Mercedes-Benz SLR 722, illetve Sterling Moss, Ferrari 458, Lamborghini Aventador, McLaren MP4-12C, SLS Black Series, az új Jaguar F-Type, vagy a Batman Tumbler replikája. 
A legutóbbi jelentések szintén rajthoz áll egy Nissan GT-R Nismo, vagy az egyedi építésű Rebellion R2K.
A CNI korábban a Vodafone McLaren Mercedes F1 istálló tevékenységeit, illetve a Bloodhound SSC sebességi világrekord-kísérletet is kihozta szénsemlegesre.