Merész új irányba indult el a Volvo: hagyományos vevőkörei helyett a popkultúra piacát szólítja meg új reklámfilmjével.
A háttértörténetet nem ismerők számára a négyperces film nem több egy hangulatos skandináv reklámnál: látványos képsorok illusztrálják, hogy az XC60 a világ legeldugottabb zugaiba is eljuttatja utasait, amint azt eddig is tudtuk.
A valóságban azonban ennél jóval összetettebb a történet. A film főszereplői néhány héttel ezelőttig a világ könnyűzenei iparának legkeresettebb formációját alkották. A Swedish House Mafia az elmúlt öt évben a progresszív house zene legnagyobbjai közé emelkedett, majd a múlt év végén bejelentették, hogy feloszlanak, pihenni szeretnének.
Ebben a kontextusban új értelmet nyernek a vízesésben fogat mosó, ügyetlenül halat pucolni készülő, tengerparton tüzet rakó férfiakat ábrázoló képsorok, amelyek erős kontrasztban állnak a Volvo (vagy az autóipar bármely más szereplője) által eddig preferált letisztult, rendezett, polgári világgal.
A film betétdala, a Leave the world behind (Hagyd magad mögött a világot) a formáció első világslágere volt – természetesen más hangszerelésben. A projektért felelős Per Carleo, a Volvo marketing menedzsere szerint ez a ziccer szinte már „túl szép volt ahhoz, hogy igaz legyen.”