Amikor két éve leleplezte DC100 formatanulmányát, a Land Rover azt sugallta, hogy pár éven belül sorozatgyártású modell válhat belőle. Mindenki elkönyvelte, hogy ez a fiatalos külsejű autó lesz a Defender utódja, és bár a tervek teljes felrúgásáról nincs szó, az biztosnak látszik, hogy az utód nem az eddig megismert formában (vagy időben) érkezik majd. 

A legelső Land Rover és a Defender reménybeli utódja
Komoly haszonjármű marad, vagy a kínálat legkisebb szabadidőautója lesz a Defender?

Komoly haszonjármű marad, vagy a kínálat legkisebb szabadidőautója lesz a Defender?

A Jaguar Land Rover eredetileg azt tervezte, hogy Indiában létesítendő üzemében fogja gyártani a strapabíró új Defendert. John Edwards globális márkaigazgató azonban úgy tájékoztatta az Autocar című kiadványt, hogy erre mégsem kerül sor. Helyette az új, könnyű prémium padlólemezére (PLA) épülne a márka belépőmodellje. 
Az alumínium platform a mostaninál jobb minőségérzetű terméket eredményezne, viszont a változtatás miatt késlelteti a piacra lépést; az eredetileg megcélzott 2015-re tehát aligha kerül piacra a több variánsban, köztük egy olcsó kivitelben is tervezett Defender. 
Ennek ellenére sem húzza-halasztja tovább az immár harmincéves Defender széria nyugdíjazását a Land Rover, mindenekelőtt az exponenciálisan szigorodó biztonsági és emissziós normák miatt. 
A tervmódosítás ugyanakkor lehet, hogy csupán kényszerpálya a Land Rover számára, az anyavállalat Tata Motors és általában az indiai autópiac fejlődésének üteme ugyanis megtorpant, így az ázsiai terjeszkedés és gyártás létjogosultsága megkérdőjeleződött.